|
Gyermekéleteket mentenek az A-vitamin-készítmények
hvg.hu
2011. augusztus 26., péntek 12:56
Évente hatszázezer gyermek életét menthetik meg az A-vitamin-készítmények, brit és pakisztáni kutatók szerint a készítmények haszna egyértelmű a szegény országokban.
Az Egészségügyi Világszervezet becslései szerint világszerte 190 millió öt év alatti gyermek szenved A-vitamin hiányban. Ez többek között farkasvakságot, növekedési zavarokat és vérszegénységet okoz.
A kicsik emellett fogékonyabbak a fertőzésekre is, például hasmenésre és kanyaróra. Zulfikar Bhutta, a karacsi Aga Khan Egyetemi Klinika munkatársa kollégáival 43 A-vitamin-készítményekre vonatkozó vizsgálatot elemzett, amelyekbe mintegy kétszázezer hathónapos és ötéves kor közötti gyermeket vontak be. Eredményeik szerint a fejlődő és a gyorsan fejlődő országokban az A-vitamin-készítmények hatására 24 százalékkal csökkent a gyermekhalandóság. Eszerint a megfelelő preparátumokkal évente hatszázezer gyermek életét lehet megmenteni. A tanulmány szerzői szerint minél gyorsabban szükség van az érintett gyermekek vitaminnal való ellátására.
Az A-vitamin az emberi szervezet számára elengedhetetlenül szükséges alapvető tápanyag, amely csak táplálkozással vehető fel, a szervezet nem képes önállóan előállítani. Tanulmányukat a British Medical Journal című orvosi szaklapban mutatták be.
Nincs még hozzászólás, légy te az első! |
 |
kapcsolódó hírek |
|
 |
cimkefelhő |
 |
házkutatás, lopás, kopasz, egér, kutatás, MTV, fiatalok, szex, reality, trend, Madeleine, McCann, Portugália, nyomozás, eltűnés, diszkont, áruház, vásárlás, Gfk Hungária, zsidó hitközösség, zsidó temető, sikkasztás, eljárás, fegyverarzenál, Sárbogárd, lőfegyver, Cece, elásta, kábítószer, vadkender, Valkonya, Zala, drog, eger, díler, lebukott, Tóth Gabi, Sarka Kata, Csisztu, Ungár, Tettrekész Magyar Rendőrség, Szima Judit, szerelem, férfi, nő, érzelem, gwyneth, paltrow, műhold, tenger, mir, űrállomás, William herceg, Kate hercegnő, Oak, Royal Marsden,
 |
aktuális rovat legfrissebb hírei |
 |
|
|